Lingon blir till sylt

Javisst, nu har jag lärt mig att göra Lingonsylt (tack snälla syster)

Jag och min syster Sandra har varit ute i skogen två ggr och plockat lingon på ett super bra ställe som hon hittat. En hemlig plats ;)

Efter all plockning så har jag rensat bort löv, skit och fula lingon. . .


Sen sköljde jag av lingonen och la dem i en stor kastrull och hällde i sockret. . .



Sen fick de små koka en stund. . .


Sen skummade jag av och hällde upp i glas burkar som jag piffade upp med lite över blivet tyg =)



Duktig jag känner mig =)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nejmen vilka fina burkar! vilka gulliga lock! såg ju lite roligare än mina begagnade chiliconcarne burkar!

2011-09-06 @ 22:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0