Grönt är Skönt

Igår var jag o Jonas och handla lite växter som nu pryder min lilla stuga.
Jag har aldirg direkt varit nått för växter och blommor,
de blir oftast bara fula och dör.
Men nu har jag gett mig f*n på att jag ska få dem att överleva
och sprida en härlig känsla här hemma hos mig.


Dessa två köpte Jonas till mig, små söta växter och de två gröna krukorna. =)


Blev även denna, och så va jag tvungen att ha den fina krukan, den passar här hemma.

Den sista blev den här stora och fina växten.


Tack älskling för alla fina växter!




Idag efter jag varit en snabbis på stan kunde jag inte hålla mig,
utan åkte tillbaka till affärna där vi köpte alla växter igår och köpte själv några fler.


Den här växten heter tydligen "Benjaminfikus" Hihi!

Tre småttingar i glaskrukor

Till sist tre fina ute växter som får växa i mitt gamla fat.
Två st, ljung och en grön grej, sen tryckte jag ner några
lingon kvistar för lite prydnad. Fint vart de!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0