Första Advent



Idag fick jag äntligen tända första ljuset.
Och till frukost blev de smörgås med julskinka på,
samt en lussebulle. Jag och Jonas hade så mysigt!

Synd bara att de va storm med massa regna ute.
Hade hellre haft ett fint snötäcke ute.





Efter frukosten åkte jag med min syster Sandra till köpcentrumet marieberg.
Vi båda två skulle ha nya byxor.
Sandra vann, hon köpte FYRA stycken!
Men jag vann totalt med allt de jag köpte, de blev:

*Ett par Jeans
*Vantar
*Skor
*Julstjärna
*Adventsjulstake
*klistermärken
*Tre BH:ar
*toffsar
*Ett rött prydnads fat
*Guld hjärtan


Sen köpte vi julklappar till
Mamma, Thomas och lill syrran Malin!


När jag kom hem efter allt shoppande va de helt mörkt hos mig.
Strömmen hade försvunnit, så jag fick tända en massa ljus.
Hade tänkt att jag skulle baka, men istället så slog jag in julklapparna.
Det blev även några bra rim till klapparna!
Jag satt här i min stuga helt själv och skrattade gott åt
mina roliga rim...! Haha! kul hade jag iaf!


Nu är min egen special jansson färdig. Hoppas Jonas kommer
snart för jag är huuuuungriiiiig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0